Budynek nęcący zapachem
Handlowcy od dawna wiedzą, że ładny zapach przyciąga ludzi do sklepów. Zarządcy innego rodzaju powierzchni powoli wciągają aromat do arsenału środków wpływu na użytkowników.
Amatorzy zakupów z zamkniętymi oczami mogą zgadnąć, w której marki sklepie się znajdują – po charakterystycznym zapachu. Trendy znane z handlu powoli wkraczają do innych nieruchomości.
Wonne przestrzenie
Niedawno Spaces, operator powierzchni coworkingowych, anonsował rozpylanie w zarządzanych przez siebie biurach zapachów podnoszących zadowolenie i produktywność pracowników. Z kolei Marvipol postanowił promować swój apartamentowiec Uniqua Tower specjalnymi perfumami.
– W branży handlowej trend wykorzystywania zapachu jako elementu tworzenia odpowiedniej atmosfery w punkcie sprzedaży jest obecny od dawna i wciąż jest w fazie wzrostowej. Nic nie wskazuje na to, aby się to zmieniło – mówi Danuta Barańska, dyrektor kreatywny w firmie Tétris zajmującej się aranżacją przestrzeni w nieruchomościach.
– Dziś wszyscy koncentrują wysiłki nie tylko na tym, żeby zaoferować atrakcyjny produkt, ale także, żeby zapewnić klientowi pozytywne doświadczenie w kontakcie z marką. Dlatego coraz częściej zarówno sklepy i punkty usługowe, jak i centra handlowe w przestrzeniach wspólnych oddziałują...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta