Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trudna sztuka innowacji w biznesie

27 listopada 2019 | Ekonomia i rynek
Uczestnicy debaty analizowali różne strategie sięgania przez firmy po innowacje. Wskazywali przy tym, że powinien to być raczej przemyślany ciągły proces, niż pojedyncze działania
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Uczestnicy debaty analizowali różne strategie sięgania przez firmy po innowacje. Wskazywali przy tym, że powinien to być raczej przemyślany ciągły proces, niż pojedyncze działania
Jacek  Kujawa wiceprezes,  LPP
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Jacek Kujawa wiceprezes, LPP
Jarosław Wojnarowski dyrektor, Centrum Usług Wspólnych VELUX Polska
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Jarosław Wojnarowski dyrektor, Centrum Usług Wspólnych VELUX Polska
Hubert  Turaj partner zarządzający, Edisonda, Grupa Grant Thornton
autor zdjęcia: Robert Gardzińśki
źródło: Fotorzepa
Hubert Turaj partner zarządzający, Edisonda, Grupa Grant Thornton
Dariusz Śliwowski wiceprezes, Agencja Rozwoju Przemysłu
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Dariusz Śliwowski wiceprezes, Agencja Rozwoju Przemysłu
Izabela  Żmudka zastępca dyrektora, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Izabela Żmudka zastępca dyrektora, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Daniel  Lichota dyrektor, Centrum Współpracy  z Biznesem SGH
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Daniel Lichota dyrektor, Centrum Współpracy z Biznesem SGH

Jak określić potrzeby przedsiębiorstwa w zakresie nowych rozwiązań i jak efektywnie je wdrażać, rozmawiali eksperci 
w redakcji „Rz" podczas debaty „Skuteczne innowacje. Jak, wprowadzając innowacje w firmie, osiągnąć założone cele?". jeremi Jędrzejkowski

 

Firmy wybierają różne drogi wprowadzania innowacji. Część zakłada, że innowacyjność jest wpisana w DNA i nieustannie pracuje nad nowymi rozwiązaniami. Część ma specjalny dział. Inne do zmian mobilizuje dopiero konkurencja.

Otwartość na porażki

Czy jest uniwersalna, najbardziej skuteczna droga wprowadzania innowacji do biznesu i jak zarządzać takim procesem, zastanawiał się prowadzący debatę Marcin Piasecki.

– Nie da się zadekretować, że np. od dziś jesteśmy firmą innowacyjną. Ale można wskazać, że wprowadzamy do biznesu kulturę innowacyjności – powiedział Daniel Lichota, dyrektor Centrum Współpracy z Biznesem SGH.

– Co ona oznacza? Że przyjmujemy zasady z tym związane np. zachęcamy do podejmowania ryzyka i nie oczekujemy tylko sukcesów. To, czego w Polsce mi brakuje, tak w życiu jak i w biznesie, to akceptacji porażek. Obserwuję to, co się dzieje w USA, uznawanych za kolebkę przedsiębiorczości i innowacyjności, i tam nie ma kultury sukcesu, tylko kultura poszanowania porażki. A zatem, gdy mówimy, że tworzymy kulturę innowacyjności, to zgadzamy się, że czasami menedżerom coś się nie uda. Że będziemy zadowoleni, jeśli np. zrealizują dwa na dziesięć projektów. Czyli być może osiem się nie uda – podkreślał Daniel Lichota.

– Ale dwa pchną firmę do przodu. Teraz mam wrażenie, że 1 na 1 projekt musi się udać. To niemożliwe, aby...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11519

Wydanie: 11519

Spis treści

Nieprzypisane

Zamów abonament