Jedzenie poza domem smakuje coraz bardziej
W dwie dekady wartość rynku gastronomicznego w Polsce potroiła się i wynosi już 36,6 mld zł. W tym okresie liczba placówek wzrosła z 43 tys. w 2000 r. do ponad 76,5 tys. obecnie – wynika z jubileuszowej – już 20. – edycji raportu poświęconego branży HoReCa przygotowanego przez firmę GfK.
Według opracowania lokale gastronomiczne odwiedza 59 proc. Polaków i w ostatnich latach ta liczba raczej się nie zmienia. Jednak w 2019 r. mocno wzrosła liczba wyjść (o 17,7 proc.) oraz kwota wydawana miesięcznie na jedzenie poza domem (o 22,6 proc., do 130 zł).
– Branża dynamicznie rośnie i ma przed sobą bardzo dobre perspektywy – uważa Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. —pm