Cyfrowe usługi podstawą „nowej normalności”
O tym, w jaki sposób koronawirus zmieni funkcjonowanie biznesu w czasach po epidemii oraz znaczeniu outsourcingu usług cyfrowych, mówi w rozmowie z Michałem Kołtuniakiem Daniel Szcześniewski, prezes ATM S.A., dostawcy usług data center.
Firmy analityczne takie jak IDC prognozują, że rynek IT w tym roku się skurczy. Jednocześnie słyszymy, że pandemia koronawirusa przyspieszyła proces cyfrowej transformacji. Czy faktycznie w kryzysie część firm zamiast zaciskać pasa, zaczęła nagle inwestować w technologie? Czy pan też patrzy z entuzjazmem na to, co się dzieje w IT?
DANIEL SZCZEŚNIEWSKI: Analizy pokazują, że pandemia wcale nie wpłynęła aż tak negatywnie na inwestycje w technologie, jak przyjęło się sądzić. IDC co prawda prognozuje kwietniowe spadki we wszystkich badanych kategoriach, jednak proszę zwrócić uwagę, że wartość sprzedaży licencji i chmury mają nawet wzrosnąć. Jednocześnie aż 50 proc. osób odpowiedzialnych w organizacjach za stan, rozwój i wdrożenia technologii informacyjnych (CIO) przewiduje utrzymanie wydatków na chmurę na poziomie co najmniej takim jak w 2019 r., a 22 proc. przedstawicieli biznesu deklaruje w obecnej sytuacji zwiększenie nakładów na IT.
Historia uczy nas, że globalne kryzysy zmieniają świat i to w sposób zasadniczy. Wystarczy spojrzeć, jak w ciągu miesiąca całkowicie zmieniło się nasze podejście do pracy czy nauki. Firmy, które do tej pory nie umożliwiały pracy zdalnej, nagle musiały większość pracowników wysłać do „home office". (...)
Z unijnych danych wynika, że w 2018 r. tylko 15 proc. z nas miało taką możliwość. Teraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta