Świat sportu będzie inny
Eksperci diagnozowali, jak zamrożenie w skali globalnej wydarzeń sportowych odbija się na biznesach firm wspierających sport, i prognozowali, jaka przyszłość czeka sponsoring sportowy. MATERIAŁ POWSTAŁ PRZY WSPÓŁPRACY Z TOTALIZATOREM SPORTOWYM
Pandemia wywołała ogromne problemy w sporcie i całej gałęzi gospodarki z nim związanej. Ucierpiały wydarzenia na całym świecie – od rozgrywek ligowych po igrzyska olimpijskie. Renegocjacjom uległy kontrakty reklamowe i medialne, a zmniejszenie zapotrzebowania na sprzęt, odzież i inne usługi odbiły się na całej branży okołosportowej.
Jednocześnie sport od zawsze miał duże znaczenie dla budowania poczucia wspólnoty, a teraz może stać się jednym z czynników przyspieszających powrót do normalności także w branżach z nim związanych. O tych zagadnieniach rozmawiali eksperci podczas debaty „Wpływ epidemii koronawirusa na świat sportu i związany z nim biznes", zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą".
Nowe doświadczenia i oceny
Jednak czy szeroka diagnoza stanu świata sportu i związanego z nim biznesu po całkowitym zamrożeniu wszelkich wydarzeń nie jest przypadkiem opisem rozmiarów katastrofy?
– W tej chwili to problem globalny, tak jak pandemia. To, co dzisiaj obserwujemy, i to, co naszym zdaniem nastąpi po jej wyhamowaniu, to będzie inny świat – ocenił Andrzej Kraśnicki, prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego (PKOl). – Dla ruchu olimpijskiego i wszystkich sportowców imprezy organizowane przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl), a także Europejski, są najważniejsze. Po raz pierwszy w historii przełożono organizację igrzysk...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta