Stawiamy na zeroemisyjny transport
Michał Kurtyka W celu ożywienia elektromobilności wprowadzimy e-taryfę, która zakłada zmniejszenie kosztów stałych funkcjonowania infrastruktury ładowania – pisze minister klimatu i środowiska.
Wizje dotyczące tempa rozwoju elektromobilności są różne. W raporcie „Global EV Outlook 2020" Międzynarodowa Agencja Energetyczna (MAE) przedstawia dwa scenariusze. Stated Policies Scenario, który opiera się na obecnie funkcjonujących politykach państwowych, zakłada, że do 2030 r. na świecie będzie jeździć 140 mln pojazdów elektrycznych, które będzie można ładować w 135 mln punktów ładowania, oraz model Sustainable Development Scenario, który odnosi się do celów klimatycznych określonych w porozumieniu paryskim i mówi o flocie pojazdów elektrycznych liczącej w tym okresie 245 mln egzemplarzy i 240 mln stacji ładowania. Biorąc pod uwagę powyższe prognozy i zdając sobie sprawę z unijnych wymogów dotyczących poprawy jakości powietrza, jestem przekonany, że nadchodzi epoka nisko- i zeroemisyjnego transportu. Stąd też cieszy mnie, że w grudniu 2018 r. podczas COP24, to właśnie Polska wraz z Wielką Brytanią zainicjowały podpisanie przez 44 kraje deklaracji „Driving Change Together Partnership – Partnerstwo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta