Technologia przestaje być przeszkodą dla pracy zdalnej
Dla wielu z nas praca zdalna jest już równie naturalna, jak do niedawna wyjście do biura. To istotna zmiana, z którą muszą sobie poradzić menedżerowie – mówi Arkadiusz Sikora, Country Manager w VMware Polska w rozmowie z Michałem Kołtuniakiem. Arkadiusz Sikora Country Manager w VMware Polska
- Trwa pełzający lockdown. Wiele wskazuje na to, że zostaniemy, czy tego chcemy czy nie, skazani na pracę z domu przez jeszcze wiele miesięcy. Firmy są na to gotowe?
To dość złożony temat. Część firm jest do tego przygotowana całkiem dobrze, inne nieco mniej. I to zarówno od tej społecznej strony, mechanizmów HR, jak i technologicznej. Pandemia uświadomiła im jednak istnienie potrzeb, z których jeszcze do marca tego roku nie zdawały sobie sprawy lub – co gorsza – wiedząc o nich, nie przywiązywały do tego tematu należytej wagi.
- Może Pan podać jakieś przykłady?
Czy pamięta Pan, jak jeszcze w styczniu tego roku wyobrażaliśmy sobie pracę poza biurem?
- Zabieramy laptop do domu, podpinamy go pod sieć wifi i rozpoczynamy pracę...
Dokładnie. Przy czym tak wygląda praca zdalna z perspektywy pracownika. W rzeczywistości jest to jednak znacznie bardziej złożony problem. Oczywiście część małych firm faktycznie mogła działać w takim modelu od zaraz, gdyż zasoby firmowe, z których korzystają ich pracownicy, poza wspomnianym laptopem, to firmowa skrzynka pocztowa i oprogramowanie. Wystarczyło dodać do tego jeden z popularnych komunikatorów i spora część zadań związanych z umożliwieniem pracy zdalnej była rozwiązana. W przypadku średnich i dużych przedsiębiorstw, zatrudniających setki, a nawet tysiące...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta