Budowa szybkich dróg ma znów przyspieszyć
W 2020 r. do ruchu zostanie włączonych tylko 135 km szybkich tras wobec 460 km rok wcześniej. Za to wzrosła wartość nakładów inwestycyjnych – tylko w ostatnich dwóch miesiącach o 1,3 mld zł.
W czwartek uruchomiony został czwarty przetarg na budowę autostrady A2 pomiędzy Siedlcami a Białą Podlaską. To już ostatnie postępowanie mające wybrać wykonawców przeszło 63 kilometrów A2 na wschód od Warszawy. Dotyczy budowy 18-kilometrowego odcinka od miejscowości Malinowiec do węzła Łukowisko mającego połączyć autostradę z drogą ekspresową S19 Via Carpatia. – Umożliwi wjazd na międzynarodowe szlaki komunikacyjne na osi północ–południe i wschód–zachód – powiedział Tomasz Żuchowski, kierujący Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Dzień wcześniej ruszył przetarg na budowę 14 kilometrów A2 od miejscowości Swory do węzła Biała Podlaska, przeszło tydzień temu na 12,5 km odcinka Łukowisko–Swory, a z początkiem listopada – na prawie 19 km od Siedlec do Malinowca.
Skromny rok
O ile przygotowania do budowy szybkich dróg mocno przyspieszają – od stycznia do pierwszej dekady listopada ogłoszono przetargi na 29 odcinków o długości 375 km i wartości 11,5 mld zł – o tyle długość tras włączanych do ruchu będzie w tym roku skromna. Tylko 135 km, w porównaniu z 460 km w roku 2019. Dopiero w latach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta