Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przejrzą umowy wykryją pułapki

20 listopada 2020 | Prawo co dnia | Renata Krupa-Dąbrowska

Rzecznicy konsumentów pomagają załatwić reklamację. Mediują w sporach z nieuczciwymi firmami.

 

Sklep nie chce przyjąć popsutego laptopa? Siłownia nie działa, a ściąga pieniądze z karty? Niezbędna jest mediacja. W takich wypadkach i w innych sprawach czysto konsumenckich bezpłatnie może pomóc miejski lub powiatowy rzecznik konsumentów.

Rzecznicy swoje biura mają z reguły w urzędach miejskich czy powiatowych. Dokładny adres i dane kontaktowe są na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl. Wystarczy zadzwonić lub wysłać e-mail.

Czym się konkretnie zajmują rzecznicy konsumentów?

Udzielają bezpłatnych porad oraz informacji prawnych. Występują do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów. Mogą też wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz przystępować, za ich zgodą, do postępowania.

Konsument zawsze może skorzystać z darmowej pomocy organizacji konsumenckich, np. Europejskiego Centrum Konsumentów.

Wydanie: 11818

Wydanie: 11818

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament