Eksport towarów za pośrednictwem poczty
Dokumenty z systemu operatora dają prawo wysyłającemu do zastosowania stawki O proc.
- Spółka, będąca czynnym podatnikiem VAT, sprzedaje przedmioty kolekcjonerskie. Obiorcami jej towarów są głównie osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, w tym osoby zamieszkałe poza terytorium UE. Sprzedaż dokonywana jest za pomocą portalu internetowego. Natomiast wysyłka towarów w każdym przypadku organizowana jest przez spółkę i za pośrednictwem Poczty Polskiej albo firmy kurierskiej. Wysyłając towary (poza UE) za pośrednictwem Poczty Polskiej listem poleconym priorytetowym lub paczką priorytetową, w raporcie generowanym przez system Elektronicznego Nadawcy Poczty Polskiej widoczne są m.in. statusy: „doręczenie"; „Przesyłka dotarła do kraju przeznaczenia", „Przesyłka wysłana z Polski". Poczta Polska w takiej sytuacji, odpowiadając na zgłoszenie, potwierdza, że przesyłka została doręczona do adresata i podaje datę doręczenia, ewentualnie wskazuje, iż przesyłka zaginęła. Faktura wystawiona przez spółkę obejmuje cenę sprzedaży towaru oraz cenę usługi związaną z jego wysyłką. Koszty wysyłki obejmujące pakowanie i transport nie są samodzielną usługą świadczoną przez spółkę – pozostają w związku ze sprzedażą towarów. Czy w przypadku wysyłania towaru do osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej poza terytorium UE, za pośrednictwem Poczty Polskiej spółka na podstawie otrzymanych z poczty dokumentów ma prawo zastosować dla usługi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta