Mimo tłumów w sklepach e-wydatki nie spadną
Polakom spodobały się zakupy online, nawet po pandemii chcą je robić. Co czwarty wręcz zapowiada wzrost wydatków w tym kanale.
Jak wynika z badania IQS przeprowadzonego dla „Rzeczpospolitej", jedynie 5 proc. osób deklaruje, iż chce wydatki internetowe zmniejszyć, w przypadku niemal 60 proc. mają one zostać na dotychczasowym poziomie. – W czasie pandemii Polacy, którzy posiadali dostęp do internetu, w sposób powszechny robili zakupy online, wskazuje to 92 proc. Klienci coraz bardziej doceniają zalety tego kanału zakupowego – mówi Adam Rączkowski, senior research manager w agencji badawczej IQS. – Co czwarty ankietowany uważa, że w najbliższych miesiącach będzie częściej niż dotychczas kupować przez internet – dodaje.
Centra kontra online
Mimo że po otwarciu gospodarki i uruchomieniu zwłaszcza sklepów w centrach handlowych Polacy znowu tłumnie robią zakupy w kanale stacjonarnym. Z ostatnich badań ShopperTrak Index Polska wynika, że po doskonałym tygodniu otwarcia z ponad 55 proc. wzrostu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta