Zielony cukier coraz bliżej polskich półek sklepowych i stołów
Zmiany, które zapoczątkowaliśmy, mają doprowadzić do tego, że w całym łańcuchu produkcji cukru, od pola do klienta, będziemy zeroemisyjni, a nasz cukier będzie zielony – mówi Roman Kubiak, prezes zarządu Pfeifer & Langen Polska.
Pfeifer & Langen Polska rozpoczął wdrażanie radykalnych zmian w produkcji cukru. Skąd taki krok?
Dotarło do nas wszystkich, że mamy poważny problem związany z tym, że zmienia nam się klimat, że dzieje się tu coś niedobrego. Mamy świadomość, że trzeba coś zrobić, aby wyhamować te zmiany.
To jedna strona medalu. Druga to oczekiwania klienta. Świadomość konsumentów jest dziś zupełnie inna niż ta, którą mieli jeszcze 10, 20 czy 30 lat temu. Dzisiaj młode pokolenie, świadome zmian klimatycznych, mówi, że chce innych produktów. Takich, których produkcja nie oddziałuje negatywnie na środowisko. Mało tego – chce, by były one wyprodukowane w warunkach, które nie naruszają równowagi środowiskowej i nie powodują cierpienia zwierząt. Wystarczy spojrzeć na liczbę restauracji eko, wege itd. To są trendy, których nie można nie zauważać.
To samo dotyczy cukru?
Tak. W zeszłym roku zastanawialiśmy się, co musimy zrobić, żeby zmieścić się w ramach tego, co określane jest jako zrównoważony rozwój. Rozumiemy przez to zaspokajanie potrzeb dzisiejszego pokolenia bez zagrażania możliwościom zaspokojenia potrzeb przyszłych pokoleń. Nie możemy powiedzieć: po nas choćby potop. To byłaby polityka krótkowzroczna. Dlatego postanowiliśmy spojrzeć na nasze działania w perspektywie najbliższych 10 lat....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta