Daniny drogowe niezgodne z prawem
Stołeczni deweloperzy nie będą już zobowiązani do budowy dróg, ale do współfinansowania ich powstania. Problem w tym, że bez podstawy prawnej – uważa adwokat.
Warszawa wprowadza nowe zasady współpracy z deweloperami przy inwestycjach drogowych. Chodzi o zarządzenie prezydenta miasta z 19 października. Zgodnie z jego założeniami zawieranie umów drogowych ma być prostsze, szybsze i rządzić się transparentnymi zasadami. Ma zostać powołany specjalny zespół, a deweloper już nie będzie zobowiązany do budowy drogi, ale do kontrybucji pieniężnej. Jej wysokość będzie zależna od wielkości planowanej inwestycji. W zależności od rodzaju i położenia inwestycji stawki wyniosą od 125 do 200 zł za metr kwadratowy nowej inwestycji. W przypadku niektórych z nich trzeba będzie dopłacić od 10 do 20 tys. zł za miejsce postojowe.
Z założenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta