Będzie lepszy dojazd do portów
Dzięki poprawionemu połączeniu z siecią dróg kolejowych i samochodowych polskie porty będą mogły skuteczniej konkurować o ładunki z niemieckimi.
Przez duńskie cieśniny wpływa 75 tys. statków rocznie, a 22 tys. zawija do polskich portów, które rocznie przeładowują 100 tys. ton ładunków. Przewiezienie tej masy wymaga sprawnej komunikacji samochodoweąj i kolejowej.
Trwająca modernizacja połączeń kolejowych z polskimi portami to programy o łącznej wartości 5 mld zł. W zakres robót wchodzi położenie nowych torów, elektryfikacja, a celem jest obsłużenie nawet najdłuższych składów towarowych przez zespoły portów w Trójmieście oraz w Świnoujściu i Szczecinie.
Kolej na Szczecin
Na Pomorzu Zachodnim PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą wartą około 1,5 mld zł (dofinansowaną z unijnego instrumentu finansowego CEF – „Łącząc Europę") inwestycję, która zapewni dojazd do portów pociągów o długości 750 m i o obciążeniu 221 kN na oś. Zmodernizowanych zostanie 100 km torów i sieci trakcyjnej, wymienione 285 rozjazdów. Poziom bezpieczeństwa zwiększą nowoczesne urządzenia sterowania ruchem. W Szczecinie zostanie przebudowany most nad rzeką Parnicą oraz trzy wiadukty kolejowe. Zakończenie prac planowane jest na połowę 2022 roku.
Działania Polskich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta