E-targ żywności rośnie w pandemii
Startup z Łomży rozwija platformę z regionalnymi produktami spożywczymi wprost od małych producentów i rolników. Ważnym jej elementem mają być algorytmy prognozujące zakupy. Spółka już planuje wejście na giełdowy parkiet.
Pora na Pola to dość wyjątkowy biznes – e-commerce, ale koncentrujący się na łączeniu konsumentów bezpośrednio z rolnikami i sprzedawcami naturalnej żywności. W fizycznym świecie byłby to bazar, ale Adrian Piwko, założyciel startupu, zdecydował się ów targ przenieść do sieci. I to skutecznie. Spółka przyciągnęła internetowych inwestorów – trzykrotnie decydowała się na emisję w ramach tzw. crowdfundingu udziałowego. Teraz po takie rozwiązanie sięgnie już po raz czwarty.
Poznaj drogę żywności – z pola na stół
Pora na Pola planuje pozyskać 1,9 mln zł z emisji (w poprzednich spółkę wsparło 1,5 tys. inwestorów). Zapisy na akcje ruszają 18 stycznia.
– Tworzymy nieprzeciętny biznes. Z roku na rok zwiększamy nasze przychody – dziś jesteśmy siedem i pół razy więksi niż jeszcze przed pandemią – mówi Adrian Piwko.
Nie ukrywa przy tym, że ma ambicję, by jego firma stała się liderem internetowej sprzedaży tzw. rzemieślniczego jedzenia. Działająca od 2019 r. łomżyńska spółka rok do roku notuje wzrost przychodów średnio o 140 proc. W 2021 r. – według...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta