Działalność marketingowa w internecie. Jak robić to zgodnie z prawem?
Internet daje przedsiębiorcom ogromne możliwości, jeżeli chodzi o sposób prowadzenia działań marketingowych. Osiągając swoje cele muszą jednak pamiętać o ograniczeniach prawnych.
Przedsiębiorcy mogą zakładać swoje profile w social mediach, mając do wyboru różne środki wyrazu - mogą robić zdjęcia, nagrywać filmy, a także podejmować współpracę ze znanymi osobami. Mogą również korzystać z narzędzi pozwalających na bezpośrednią komunikację z klientami. Nie mają jednak pełnej dowolności – ich działania ogranicza prawo.
Jak promować swoją firmę?
Aby poprawnie promować swoją firmę w social mediach należy w pierwszej kolejności zapoznać się z regulaminem platformy. Każda platforma może mieć nieco inne wymogi w zakresie użytkowania serwisu, możliwości stosowania reklam, używania określonych hashtagów (czyli „wyrażeń poprzedzonych znakiem# które w komunikacji internetowej służy do oznaczania treści (wpisów, zdjęć, filmów), aby łatwiej można je było wyszukiwać”1 itp.
PRZYKŁAD:
Jeżeli korzystamy z Instagrama należy zapoznać się z Zasadami społeczności Instagrama, dostępnymi pod adresem: https://www.facebook.com/help/instagram/477434105621119
Pamiętajmy, że naruszanie wewnętrznych zasad danej platformy może doprowadzić do poważnych konsekwencji dla biznesu – zawieszenia, a nawet usunięcia konta firmowego. Niezależnie od regulaminów, musimy także pamiętać o wymogach, jakie nakładają na nas przepisy prawa. Dotyczy to przede wszystkim przepisów RODO i konieczności wypełnienia obowiązku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta