W wojnach maślanych nie ma wygranych
Sklepy konkurują między sobą promocjami masła, w efekcie ceny w akcjach promocyjnych spadły już sporo poniżej kosztów produkcji. Branża mleczarska obserwuje tę licytację z irytacją.
Gdzie tkwi tajemnica niezwykle niskich cen masła w sklepach? Kostkę masła klienci mogli kupić ostatnio okazyjnie w promocji nawet po 2,99 zł, podczas gdy koszt produkcji w zakładach mleczarskich – jak wynika z cotygodniowych analiz Polskiej Izby Mleka (PIM) – wynosi 4,4 zł. Oczywiście, warunki promocji są różne, uzależniają cenę od kupna innych produktów lub ograniczają liczbę kostek, którą można nabyć jednego dnia, ale bez problemu można tak niskie ceny znaleźć.
– To mogą być nawet działania dumpingowe ze strony sieci, by zdestabilizować rynek – uważa Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka. Zwraca uwagę, że koszty produkcji są nadal bardzo wysokie. – Pytanie, dlaczego sieci zaczynają stosować dumping? Może Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na nie odpowie? – mówi ekspertka....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta