Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wojny maślane

15 lutego 2023 | Pierwsza strona | Aleksandra Ptak-Iglewska

Sklepy kuszą tanim masłem poniżej kosztów wytworzenia. Dla mleczarni to psucie rynku i zagrożenie opłacalności produkcji.

W sklepach zaroiło się od promocji kuszących klientów masłem po 2,99 zł za kostkę, gdy standardowa cena detaliczna sięga 7 zł. Takie oferty miały wszystkie sieci handlowe, łącznie z dyskontami.

Mleczarzom się to nie podoba, mówią o cenach dumpingowych i chcą kontroli UOKiK. Twierdzą, że koszt produkcji kostki masła to dziś 4,4 zł, a eksperci z branży handlowej dodają, że po doliczeniu m.in. marży pośredników masło w sklepie powinno kosztować 6–7 zł. Koszty jednak nie spadają, a napięcie między handlem i producentami rośnie.

Wydanie: 12497

Wydanie: 12497

Spis treści
Zamów abonament