Niespodziewany konkurent Poczty
Państwowa spółka liczyła, że jako tzw. operator wyznaczony z łatwością zdominuje raczkujący nad Wisłą rynek e-listów. Tymczasem wyzwanie rzucił jej właśnie groźny rywal spoza branży, firma Asseco – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.
Rodzimy gigant technologiczny, notowana na warszawskiej giełdzie spółka Asseco, wchodzi na nowy rynek. Jak ustaliliśmy, zamierza zaoferować przedsiębiorstwom, ale i użytkownikom indywidualnym w naszym kraju, usługę tzw. e-doręczenia. Za sprawą przepisów boom na takie elektroniczne skrzynki do oficjalnej korespondencji, nie tylko z administracją publiczną, ale także między firmami czy instytucjami, dopiero rusza. Grupa założona przez Adama Górala liczy, że popłynie na tej fali.
Ekspansja biznesu Asseco w nowej branży to zła wiadomość dla Poczty Polskiej (PP). Moloch nie lubi konkurencji. Na rynku tradycyjnych listów dekadę temu skutecznie podgryzał go InPost, teraz zaś w e-listach państwowemu operatorowi może namieszać kolejny prywatny podmiot.
Elektroniczny monopol
Wdrożenie rejestrowanego doręczenia elektronicznego, które ma zastąpić listy polecone, to krok na drodze do cyfryzacji i ograniczenia liczby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta