Reklamowanie w grze komputerowej bez ulgi
Zyski z wyświetlania reklam na podstawie umów z ich dostawcami nie spełniają przesłanek przychodu z kwalifikowanego prawa własności intelektualnej uwzględnionego w cenie sprzedaży produktu lub usługi.
Spór w sprawie dotyczyła prawa do tzw. ulgi IP Box w CIT. Z wnioskiem o interpretację w tym zakresie wystąpiła spółka zajmująca się produkcją i wydawaniem gier komputerowych, w szczególności mobilnych, czyli udostępnianych i sprzedawanych na platformie w kraju i za granicą.
Podatniczka tłumaczyła, że prowadzi też działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26–28 ustawy o CIT, w toku której opracowuje tzn. wytwarza, rozwija lub ulepsza m.in. gry komputerowe. Autorskie prawa do poszczególnych gier komputerowych B+R to kwalifikowane prawa własności intelektualnej z art. 24d ust. 2 ustawy o CIT.
Z wniosku wynikało, że spółka uzyskuje m.in. przychody z reklam w oparciu o umowy zawierane z ich dostawcami. Są one wyświetlane w grach komputerowych B+R, za co spółka otrzymuje wynagrodzenie. Firma była przekonana m.in., że zyski z reklam stanowią dochody z kwalifikowanych IP wskazanych w art. 24d ust. 7 pkt 3 ustawy o CIT czyli uwzględnionych w cenie sprzedaży produktów lub usług.
Fiskus uważał inaczej. Zauważył, że co prawda spółka w ramach działalności badawczo-rozwojowej wytwarza i rozwija autorskie prawo do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta