Brak biletu to nie zawsze zła wola
Za problem z biletomatem powinna odpowiadać gmina organizująca komunikację miejską, a nie pasażer, np. autobusu.
Informacje o zepsutych automatach biletowych w pojazdach krakowskiej komunikacji w tym roku dochodzą do zarządu transportu publicznego, m.in. poprzez raporty z wyrywkowych kontroli i zgłoszenia pasażerów.
Sprawa gminy
– W sumie wpłynęły 53 reklamacje dotyczące automatów, z czego 30 zostało rozpatrzonych pozytywnie – informuje Sebastian Kowal z ZTP. Aby je uwzględnić, ustala się, czy automat biletowy w pojeździe rzeczywiście był niesprawny, a jeśli tak, reklamacja – jak deklaruje zarząd – zostaje rozpatrzona na korzyść pasażera.
Jeśli jednak nie zostanie uwzględniona, ukarany może założyć sprawę w sądzie. Jak jednak ocenia adw. Joanna Składowska z Kancelarii Bielański, Składowska – adwokaci, radcowie prawni, pozwy trafiają tam rzadko, bo pasażerom zwyczajnie się to nie kalkuluje.
Ekspertka zaznacza, że każda gmina sama określa zasady wykonywania usług...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta