Uroda na sprzedaż
Na prognozowanym w tym roku spowolnieniu na rynku kosmetyków skorzystają silne, elastyczne marki, które będą miały więcej okazji do przejęć.
Polski rynek urody jest odporny na kryzysy i zawirowania. Potwierdzają to także najnowsze dane firmy Euromonitor, które „Rzeczpospolita” przedstawia jako pierwsza. Według nich w tym roku sprzedaż kosmetyków w Polsce ma się zwiększyć do ponad 5,9 mld dolarów, co oznacza aż 14,5-proc. wzrost. To głównie zasługa inflacyjnych podwyżek cen, bo licząc w stałych cenach, polski rynek urody ma rosnąć wolniej – o 2 proc. – szacują eksperci Euromonitora.
O ponad 6-proc. nominalnym wzroście detalicznej sprzedaży kosmetyków i artykułów higieny osobistej w tym roku (do 31,2 mld zł) mówią najnowsze dane firmy badawczej PMR. Ona też zwraca uwagę, że nominalne tempo wzrostu rynku urody podbija inflacja, choć branży urody pomaga też 1,5-milionowa rzesza klientów z Ukrainy.
Czas na konsolidację
Wysoka inflacja coraz częściej wymusza konsumenckie oszczędności, choć i tak kosmetyki są jedną z kategorii, gdzie Polacy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta