Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Uroda na sprzedaż

27 czerwca 2023 | Ekonomia i rynek | Anita Błaszczak
źródło: Rzeczpospolita

Na prognozowanym w tym roku spowolnieniu na rynku kosmetyków skorzystają silne, elastyczne marki, które będą miały więcej okazji do przejęć.

Polski rynek urody jest odporny na kryzysy i zawirowania. Potwierdzają to także najnowsze dane firmy Euromonitor, które „Rzeczpospolita” przedstawia jako pierwsza. Według nich w tym roku sprzedaż kosmetyków w Polsce ma się zwiększyć do ponad 5,9 mld dolarów, co oznacza aż 14,5-proc. wzrost. To głównie zasługa inflacyjnych podwyżek cen, bo licząc w stałych cenach, polski rynek urody ma rosnąć wolniej – o 2 proc. – szacują eksperci Euromonitora.

O ponad 6-proc. nominalnym wzroście detalicznej sprzedaży kosmetyków i artykułów higieny osobistej w tym roku (do 31,2 mld zł) mówią najnowsze dane firmy badawczej PMR. Ona też zwraca uwagę, że nominalne tempo wzrostu rynku urody podbija inflacja, choć branży urody pomaga też 1,5-milionowa rzesza klientów z Ukrainy.

Czas na konsolidację

Wysoka inflacja coraz częściej wymusza konsumenckie oszczędności, choć i tak kosmetyki są jedną z kategorii, gdzie Polacy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12606

Wydanie: 12606

Spis treści
Zamów abonament