Dyrektor biura nie mógł nałożyć kary w imieniu związku międzygminnego
Decyzje administracyjne, które zostały wydane w imieniu organu kolegialnego przez wadliwie upoważnionego pracownika są nieważne.
Związek międzygminny na mocy decyzji nałożył na firmę karę pieniężną za nieosiągnięcie wymaganego poziomu przygotowania odpadów komunalnych do ponownego użycia i recyklingu z frakcji papier, metal, tworzywo sztuczne i szkło, odebranych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy będącej członkiem związku międzygminnego.
Wydając decyzję, związek powołał się na stosowne przepisy ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa, ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz ustawy z 17 grudnia 2020 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw. Samorządowe Kolegium Odwoławcze utrzymało w mocy decyzję organu związku.
Firma wniosła skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, zarzucając m.in., że: decyzję wydano bez należytego uzasadnienia faktycznego i prawnego oraz poprzez prowadzenie postępowania z naruszeniem zasady wyczerpującej oceny materiału...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta