Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zanim wejdziesz na nowe rynki

31 października 2023 | Biznes | rp.pl

Polska zajmuje 22. miejsce wśród eksporterów na świecie. W eksporcie usług nawet 20. miejsce.

Wejście na nowy rynek to ten sam proces co otwarcie nowego biznesu, jedyną różnicą są zasoby, wiedza i pozycja, jakie już wypracowałeś na lokalnym rynku.

Wchodząc na nowy rynek, twoja marka, reputacja czy pozycja na rynku lokalnym są nieznaczącym elementem twojej przewagi konkurencyjnej. Dla zagranicznych kontrahentów w zasadzie jesteś „no name” i nikt nie zechce zmienić dostawcy, tylko dlatego, że ktoś zaoferował mu tańszy produkt. Trzeba zrozumieć, że taka zmiana dla kupującego jest dużym ryzykiem w prowadzeniu jego własnego biznesu. Zaoszczędzenie np. na tańszych krzesłach może odbić się negatywnie na obrotach firmy, jeżeli okaże się, że krzesła nowego dostawcy mają duży procent zwrotów spowodowanych niską jakością wykonania czy użytych do produkcji...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12713

Wydanie: 12713

Spis treści
Zamów abonament