Technologia, która skraca dystans
Cyfryzacja społeczeństw i rosnące zaufanie do nowych technologii stwarzają przestrzeń do coraz śmielszej internacjonalizacji działań biznesowych – mówi Olgierd Szyłejko, Country Manager w BlaBlaCar Polska.
Co jest istotne przy skalowaniu platformy opartej na społeczności na inne rynki?
Internacjonalizacja działalności opartej na zaangażowaniu społeczności jest złożonym przedsięwzięciem, które wymaga więcej niż tylko lokalizacji produktu. Sukces w skalowaniu biznesu na nowe rynki zależy od zdolności do połączenia globalnej wizji z lokalnymi oczekiwaniami. Aby im sprostać, należy zacząć od inwestycji w świadomość i rozpoznawalność marki, budowanie do niej zaufania, gromadzenie lojalnej społeczności i oczywiście w samą platformę, jej funkcje. Dopiero po stworzeniu stabilnej bazy stałych i nowych użytkowników oraz ugruntowaniu świadomości i postrzegania marki można myśleć o monetyzacji.
W jaki sposób lokalna współpraca może wspierać globalne ambicje firmy na rynkach zagranicznych?
Wchodzenie na nowe rynki jest jednym z najbardziej ekscytujących, ale jednocześnie skomplikowanych przedsięwzięć w cyklu życia każdej firmy. Choć globalizacja i technologia zdają się zacierać granice między krajami, istniejące różnice kulturowe, ekonomiczne i prawne pozostają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta