Największe wyzwanie to znajomość rynku
Ekspansja wiąże się z koniecznością właściwego rozpoznania możliwości i ograniczeń nowego rynku, zachowań konsumentów oraz partnerów biznesowych – mówi Marta Kućmińska-Mróz, dyrektor ds. kluczowych klientów, DSV.
Co jest największą przeszkodą w procesie ekspansji zagranicznej w dzisiejszych czasach? Łańcuchy dostaw?
Niezależnie od tego, czy dany podmiot planuje rozpocząć działalność importową czy eksportową, największym wyzwaniem jest zawsze znajomość lokalnego rynku. Ekspansja wiąże się z koniecznością właściwego rozpoznania możliwości i ograniczeń nowego rynku, zachowań konsumentów oraz partnerów biznesowych.
Uważam, że planując ekspansję, najważniejsze jest znalezienie właściwego partnera, który jest już osadzony na rynku docelowym i jest w stanie, w oparciu o własne zasoby i doświadczenie, wprowadzić nas bezpiecznie w mechanikę nowego rynku. Jako DSV posiadamy biura i zespoły lokalne w ponad 90 krajach, dzięki czemu przesyłki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta