Zawirowania na rynku mogą spowodować mniejsze zainteresowanie studiami
Rozmowa | Jakub Leszczyński, szef serwisu MBA Portal
Według danych Ogólnopolskiej Bazy Programów MBA w zeszłym roku pojawiło się w Polsce 21 nowych programów. Co oprócz tego zmieniło się na rynku MBA?
Jakub Leszczyński: W sumie w Bazie mamy teraz 138 programów, ale nasze szacunki wskazują, że ta liczba jest zaniżona, gdyż część studiów nie jest zgłoszona do Bazy przez uczelnie. Szacuję, że mamy około 200 programów MBA w Polsce. Dominująca część to studia specjalizacyjne, czyli takie, które skupiają się na pewnej branży, obszarze działalności, funkcji w przedsiębiorstwie lub fragmencie gospodarki. Najczęściej powstają studia skierowane do kadry medycznej, czyli MBA w ochronie zdrowia. Kolejne grupy tematyczne to studia MBA dla samorządów oraz studia koncentrujące się na tematykach związanych z energią, energetyką oraz transformacją energetyczną. Powstają też studia w obszarach bardziej „egzotycznych”, chociaż niemniej ciekawych i potrzebnych, takie jak np. MBA smart city czy też MBA w sporcie.
Czy nowe programy
oferują taką samą jakość
jak te o ugruntowanej
pozycji, obecne
na rynku od lat?
Czym najlepiej się kierować przy wyborze?
Rynek studiów MBA w Polsce jest już dosyć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta