Konieczna współpraca między IT i biznesem
Cyfrowe rozwiązania są dziś niezbędne w każdej organizacji, a ich liczba stale rośnie. Decyzje dotyczące wdrożeń muszą być podejmowane we współpracy IT i biznesu. Zbudowanie optymalnych ram takiego współdziałania w szybko zmieniającym się zdigitalizowanym świecie jest nie tyle ważne, ile konieczne.
Firmy przechodzą przyspieszony i konieczny proces cyfrowej transformacji, która staje się imperatywem biznesowym. Jak wynika z badania IDC z 2023 roku 27 proc. menedżerów uznaje ją za kluczową dla przetrwania na konkurencyjnym rynku. Bezpośrednie inwestycje w transformację cyfrową w latach 2020–2023 rosły średniorocznie o 18 proc., osiągając wartość 7 bln dol.
Także branża ubezpieczeniowa, która nie była jeszcze do niedawna wiodąca technologicznie, obecnie mocno się cyfryzuje. Według firmy konsultingowo-badawczej Research and Markets w 2024 roku rynek rozwiązań technologicznych dla firm ubezpieczeniowych wzrośnie o ponad 21 mld dol.
W coraz bardziej cyfrowym świecie niemal każda inicjatywa, realizowana niezależnie od branży, wymaga zmian w systemach informatycznych. Jednak aby te inicjatywy przynosiły oczekiwane skutki, potrzebna jest ścisła współpraca pomiędzy IT a biznesem. Ta kooperacja to kluczowy element efektywnego funkcjonowania organizacji, ponieważ dzięki niej technologie mogą być wykorzystywane w sposób, który przynosi realną wartość. Przy jednocześnie szybkiej adaptacji do potrzeb zmieniającego się świata, nowych zachowań klienckich i nowych technologii. Dział IT musi więc dobrze rozumieć cele i potrzeby biznesowe, natomiast biznes musi wiedzieć, czy organizacja dysponuje zasobami niezbędnymi do ich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta