Polacy nadal chcą Unii
Kampania do PE toczy się w sytuacji, gdy zalety członkostwa w UE są w Polsce doskonale znane.
Już pierwszy weekend kampanii wyborczej pokazał cele i strategie najważniejszych sił politycznych. Koalicja Obywatelska mówi o PiS jako sojuszniku Putina i podkreśla swoje europejskie kompetencje, Lewica mówi o załatwianiu spraw bliskich ludziom w Europie, a PiS stawia na hasła obrony Polaków przed Zielonym Ładem, paktem migracyjnym i nie tylko.
Każdą kampanię wyborczą profesjonalne sztaby poprzedzają szeregiem badań, które wpływają na kampanię (ale nie są przesądzające), wobec kolejnych działań politycznych.
A jaki obraz nastrojów wobec UE na progu eurokampanii wyłania się z badań, które poznała „Rzeczpospolita”, a które przeprowadziła w dniach 16–18 kwietnia pracownia IPSOS (próba – 1004 osoby, metoda CATI/CAWI) dla More in Common Polska? Uderza, że 66 proc. ankietowanych twierdzi, że Polska jest silniejsza dzięki członkostwu w Unii, przeciwnego zdania jest 24 proc. – tyle osób twierdzi, że członkostwo w UE Polskę osłabia. – Widać wyraźnie, że większość Polaków widzi wielką wartość do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta