Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Łączy nas Biedronka

30 kwietnia 2024 | Materiał partnera | rp.pl
Obecnie kupujący o wiele większą wagę przywiązują także do bogatej oferty oraz ekspozycji towarów, a dawne dyskonty przekształcają się w supermarkety, a nawet delikatesy
autor zdjęcia: materiały prasowe (2)
źródło: Rzeczpospolita
Obecnie kupujący o wiele większą wagę przywiązują także do bogatej oferty oraz ekspozycji towarów, a dawne dyskonty przekształcają się w supermarkety, a nawet delikatesy
Obecnie kupujący o wiele większą wagę przywiązują także do bogatej oferty oraz ekspozycji towarów, a dawne dyskonty przekształcają się w supermarkety, a nawet delikatesy
źródło: Rzeczpospolita
Obecnie kupujący o wiele większą wagę przywiązują także do bogatej oferty oraz ekspozycji towarów, a dawne dyskonty przekształcają się w supermarkety, a nawet delikatesy
Łukasz Grass
źródło: Rzeczpospolita
Łukasz Grass

Historia sieci Biedronka to 29 lat ciągłego rozwoju, który znacznie przyśpieszył w wyniku przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Jednak tak kiedyś, jak i teraz w centrum są zawsze potrzeby klienta.


Mur oddzielający Polskę od świata zachodniego ostatecznie runął, tym samym Polacy zyskali niepowtarzalną szansę na poznawanie nowych kultur oraz ludzi, podróżowanie po Europie i smakowanie międzynarodowych kuchni. Natomiast otwarty polski rynek witał zagraniczny kapitał, nowe technologie i innowacje oraz produkty. Dziś Biedronka szykuje się do debiutu na rynku słowackim – pod polską marką – a tak o latach dynamicznego rozwoju sieci, przypadającego na lata członkostwa Polski w UE, pisze Łukasz Grass, autor książki „Łączy nas Biedronka”.

Po prostu tanio

Polska lat 90. to Polska świeżo po strajkach, Wałęsie i przełomie roku 1989. Jak Biedronki wyglądały wtedy? Najważniejsze, że był w nich towar, i to w niskich cenach, a w latach 90. liczyło się to dużo bardziej niż piękny wygląd sklepu. Nie miało to żadnego znaczenia dla większości niezamożnych Polaków. Dlatego też w początkowym okresie towar rozłożony był na paletach: nie trzeba było wyciągać produktów i wykładać na półki, co zawsze generuje ogromne koszty, muszą się tym zajmować dwie, trzy osoby. A jeżeli generuje się większe koszty, nie można oferować niższych cen. Promocje w Biedronce cieszyły się wtedy ogromną popularnością.

Zupełnie inaczej niż dzisiaj funkcjonowała księgowość. Na koniec miesiąca kierownicy sklepu często wypłacali pensje kasjerom z bieżącego utargu sklepowego. Nie było przelewów na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12862

Wydanie: 12862

Spis treści

Pierwsza strona

Reklama

Sport

Zamów abonament