Polacy szturmem ruszyli na zakupy
W Black Friday liczba transakcji wzrosła o 53 proc. wobec innych dni listopada. Sprzedawcy online zanotowali obroty wyższe o 136 proc. Przed rokiem ten wzrost wynosił 116 proc.
Dane dotyczące czarnego piątku napawają sprzedawców optymizmem, tym bardziej że następujący po nim Cyber Monday również podbił obroty – wynika z danych operatora płatniczego Tpay, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Zgodnie z nimi w pierwszy poniedziałek grudnia, czyli festiwal zakupowy dedykowany zakupom online, a następujący po Black Friday, liczba transakcji wzrosła o 51 proc. Obroty w porównaniu z pozostałymi dniami listopada skoczyły o 73 proc. Przed rokiem wzrosły o 43 proc. Widać więc, że tym razem konsumenci ulegli zakupowym okazjom i masowo z nich skorzystali.
Dobry czarny piątek
– Nie robimy zakupów impulsywnie, ale raczej planujemy je ze znacznym wyprzedzeniem, najpierw dodając produkty do tzw. obserwowanych. Monitoring cen i świadome decyzje zakupowe stają się powoli normą – mówi Dawid Cichy, szef sprzedaży w Tpay. – To nie powinno dziwić, ponieważ coraz więcej Polaków deklaruje, że w ostatnich miesiącach zrezygnowało z kupowania produktów, które nie są tzw. pierwszej potrzeby – dodaje.
Aż o 230...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta