Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Od technologii nie da się uciec. Zamiast jednak z nią walczyć, trzeba wykorzystać możliwości, jakie one daje – zarówno samym bankom, jak i osobom korzystającym z ich usług.
Czy Polacy potrzebują banków? Z takim pytaniem mierzyli się uczestnicy debaty, którą poprowadził Paweł Czuryło, redaktor zarządzający Gremi Media, a która odbyła się w ramach Kongresu Bankowości Detalicznej. Jeszcze kilka lat temu odpowiedź na to pytanie byłaby jednoznacznie twierdząca. Nowe technologie coraz szybciej zmieniają jednak oblicze sektora bankowego. Nie można także zapominać o zmieniających się preferencjach klientów, szczególnie że na rynku pojawia się też młodsze pokolenie, inaczej patrzące na świat. Dziś więc odpowiedź na wyżej postawione pytanie nie jest już tak oczywista.
Technologia na każdym etapie strategii
Czy więc polski sektor bankowy czeka kolejna rewolucja technologiczna? A może ona już trwa? – Rewolucji technologicznej to my od dawna już nie przeżywamy. Z nowymi technologiami jest obecnie słabo. O sztucznej inteligencji wszyscy mówimy, ale na razie sprowadza się to głównie do mówienia, oglądania rozwiązań niż wprowadzania konkretnych pomysłów w operacjach. Z ciekawością, ale też i strachem czekam więc na te nowe technologie. Dzisiaj tak naprawdę konkurujemy w oparciu o te starsze technologie. Po to, żeby wszystko było łatwiejsze i nie było z tym żadnych kłopotów. Z drugiej strony, jako Polska jesteśmy na bardzo wysokim poziomie, więc ten wyścig jest bardzo trudny – wskazywał Adrian Adamowicz, członek zarządu ds....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta