Kolej w 2025 r. chce skrócić podróże. Inwestycje i nowy tabor
Frekwencja w przewozach pasażerskich rośnie, ale wyzwaniem będzie zwiększenie efektywności transportu towarów i inwestycje.
Pociągi miałyby jeździć szybciej i częściej, a podróżnym powinno być wygodniej – jeśli kolej zacznie w 2025 r. realizować zapowiadane zmiany, to ma szansę na zwiększenie konkurencyjności wobec rosnącej sieci szybkich dróg i przyciągnięcie nowych pasażerów. Samo PKP Intercity już z początkiem listopada przebiło wynik całego roku 2023 i przewiozło 68 mln pasażerów. – Najnowsze dane wskazują, że rok 2024 najprawdopodobniej zostanie zamknięty liczbą bliską 80 mln pasażerów – zapowiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Jak podał w poniedziałek Urząd Transportu Kolejowego (UTK), przez pierwsze dziewięć miesięcy 2024 r. cała kolej przewiozła w Polsce prawie 303,7 mln pasażerów. – W tym samym czasie 2023 r. było to 276,1 mln pasażerów, czyli wzrost wyniósł 10 proc. – poinformował UTK. Wśród 15 przewoźników pasażerskich aż 12 spółek powiększyło liczbę podróżnych. Największy wzrost frekwencji odnotowały Koleje Małopolskie – o przeszło połowę, z 6,5 mln do 10 mln pasażerów. W przypadku SKM Warszawa wyniósł on prawie 23 proc., a Kolei Dolnośląskich –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta