Rekomendacje budują zaufanie
Rzetelnie sporządzone rankingi prawników pomagają rozejrzeć się w sytuacji na rynku. Pokazują też liderów w poszczególnych jego segmentach – przypomina Włodzimierz Chróścik, prezes Krajowej Rady Radców Prawnych.
Każdemu prawnikowi działającemu na rynku zależy na jakiejś formie rozgłosu, by pozyskać klientów. Są dziś na to różne sposoby, a prawnicy masowo korzystają ze stron internetowych czy mediów społecznościowych. Gdzie są dziś granice etyczne takiej autopromocji?
Nasze zasady etyki zawodowej dopuszczają szerokie informowanie o działalności radcy prawnego, przy czym mogą to być informacje o zakresie działalności, specjalizacji, doświadczeniach i osiągnięciach danej kancelarii. Niedopuszczalne jest natomiast informowanie, które narusza godność zawodu lub wprowadza klientów w błąd. Kancelaria nie może ogłaszać, że „wygrywa wszystkie procesy”, bo tego nikt nie może zagwarantować. Nie można też deklarować, że się jest najlepszym w danej dziedzinie, bo to trudno w praktyce zweryfikować. Niedopuszczalna jest też reklama porównawcza. Ale można informować o uczestnictwie w rankingu kancelarii czy zajęciu w nim jakiegoś konkretnego miejsca....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)