Bezpieczeństwo i wywłaszczenie
Usunięcie sprzętu od dostawcy wysokiego ryzyka nie jest podstawą do przyznania odszkodowania i narusza konstytucję.
Nowelizacja ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, będąca spóźnioną implementacją dyrektywy NIS 2, niebawem będzie przedmiotem obrad Rady Ministrów. Jednak wątpliwości konstytucyjnych nie ubywa.
Mimo iż na przestrzeni ostatnich lat projekt zmieniał się wielokrotnie, to wciąż nie uległy zmianie zasady uznawania danego dostawcy sprzętu lub oprogramowania za dostawcę wysokiego ryzyka (DWR) i konsekwencji z tym związanych dla podmiotów z sektorów objętych Krajowym Systemem Bezpieczeństwa.
Kto będzie musiał się dostosowć
Do tej pory były to firmy, a także jednostki państwowe i samorządowe z sektorów energii, transportu, zdrowia, bankowości, infrastruktury rynków finansowych, zaopatrzenia w wodę, infrastruktury cyfrowej. Zgodnie ze wdrażaną dyrektywą katalog ten uzupełniono również o takie obszary jak ścieki, zarządzanie ICT, przestrzeń kosmiczna, poczta, produkcję i dystrybucję chemikaliów, produkcję i dystrybucję żywności. Ze względu na swoje strategiczne znaczenie zostały one podzielone na podmioty kluczowe i ważne.
Obowiązkowa wymiana sprzętu i programów
W proj. art. 67c ust. 1 ustawy o k.s.c. w przypadku wydania przez ministra cyfryzacji decyzji o uznaniu danego dostawcy sprzętu lub...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)