Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nerwy na wodzy

27 stycznia 1999 | Moja Kariera | AG
źródło: Nieznane

INFORMACJE TELEFONICZNE: Podstawowym narzędziem pracy telemarketera jest sposób mówienia

Nerwy na wodzy

RYS. MARCIN CHUDZIK

Telemarketer, zwany też operatorem, powinien charakteryzować się mową czujną, czyli nastawioną nie tylko na przekaz, ale i na słuchanie. Ani mowa agresywna (głośna, napastliwa), ani defensywna (cicha, niepewna) nie jest przez klientów akceptowana. Dzwoniący do call center od razu - na podstawie barwy głosu, intonacji, natężenia - wyczuwa nastawienie operatora. Jeśli operator "brzmi" niewłaściwie, klient zniechęca się nie tylko do niego, ale i do reprezentowanej przez niego firmy.

Sposób mówienia to główne narzędzie pracy telemarketera. Dlatego też - podkreśla Tomasz Sokołowski z firmy rekrutacyjnej Take It - podczas selekcji kandydatów na telemarketerów należy zwracać pilną uwagę na wszystko, co wiąże się ze sposobem mówienia: na dykcję, artykulację, barwę głosu, sposób nabierania powietrza, płynność wymowy itp. Telemarketer kontaktuje się z klientem tylko przez telefon. Odpada więc tzw. mowa ciała, która odgrywa w komunikowaniu się tak ważną rolę. Tym samym rośnie znaczenie przekazu wyłącznie głosem.

Klienta mogą zrazić nawet takie z pozoru drobiazgi, jak niewyraźna lub niepoprawna wymowa niektórych głosek, nierówny oddech, wtręty w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1606

Spis treści
Zamów abonament