Piosenki, które już znamy
Numer jeden na rynku muzyki tanecznej i składanek Magic Records sprzedał blisko milion albumów.
Składankowy snobizmSukces składanek to m.in. efekt oferty muzycznej stacji radiowych, które opierają się na starych, sprawdzonych przebojach i kilku nowościach włączonych do repertuaru po badaniach fokusowych wśród słuchaczy. Ankietowani wybierają piosenki, a radio ma gwarancję, że przyciągną do głośników duże audytorium, co zapewni sprzedaż czasu reklamowego. Tak powstaje zamknięty muzyczny obieg niedostępny dla debiutantów i premier. Spada znaczenie firm fonograficznych, które tracą najważniejszego sprzymierzeńca w mediach. Następuje zamiana ról - stacje radiowe firmują albumy z największymi przebojami, zlecając ich produkcję wydawcom fonograficznym.
Jednym z rozwiązań, jakie im pozostaje, jest wypuszczanie własnych składanek. Zazwyczaj są to pozycje ambitniejsze - smooth, acid i new - jazz, soul, blues. Wydawane w trzy-, a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta