Twój biznes pod cudzym szyldem
To właśnie nazywa się franczyzą (z ang. franchising) - prowadzenie własnego biznesu pod cudzym szyldem. W zależności od tego, ile ma się pieniędzy, można otworzyć na przykład niewielkie biuro, zakład usługowy, restaurację, sklep albo stację benzynową.
Duże firmy, które z powodzeniem działają na rynku, udostępniają innym przedsiębiorcom swoje know-how, czyli pomysł na biznes. Pokazują, jak zrobić interes, jak urządzić lokal, w którym prowadzi się działalność, szkolą, dostarczają towary lub półprodukty. Przedsiębiorca sam jednak za wszystko płaci, wynajduje miejsce na biznes, inwestuje w niego. Tyle że korzysta ze sprawdzonej recepty, dzięki czemu ogranicza ryzyko porażki. Rozpoczyna działalność pod znaną marką. To może być salon kosmetyczny Yves Rocher, okienko Banku BPH, sklep z ubraniami Divers, restauracja Pizza Dominium lub pralnia sieci 5 a Sec.
Inną korzyścią jest to, że centrala firmy prowadzi ogólnopolskie kampanie reklamowe....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta