Drogowe oszczędności uderzą po kieszeni
Gdyby rząd nie odebrał koncesji Gdańsk Transport Company, budowa odcinka autostrady A1 rozpoczęłaby się już trzy miesiące temu. I byłaby tańsza o co najmniej 373 mln zł
GTC straciła koncesję, bo rząd uznał, że jest w stanie taniej wybudować 62 kilometry autostrady między Grudziądzem a Toruniem. W dokumencie przewidziano stawkę 7,4 mln euro za kilometr.
Rząd Kazimierza Marcinkiewicza argumentował, że jest w stanie tę inwestycję zrealizować za ok. 5 – 6 mln euro. Wówczas, czyli na początku 2006 roku, było to możliwe. – Obecnie trzeba się liczyć z tym, że za 1 km drogi trzeba będzie zapłacić ok. 9 – 10 mln euro – mówi Adrian Furgalski, ekspert ds. transportu. To skutek gwałtownego wzrostu cen materiałów, robocizny, a także marż firm budowlanych.
Resort nie mógł jednak rozpocząć prac, bo nie był w stanie zebrać wszelkich dokumentów, zezwoleń, decyzji. Nie udało mu się to zresztą do dzisiaj.
W dodatku pod koniec maja GTC odwołało się od decyzji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta