To zaledwie początek biznesowego systemu
Sieci franczyzowe zdobyły już jedną czwartą rynku dóbr szybko zbywalnych wartego ok. 200 mld zł rocznie. Z czego wynika popularność tego systemu wśród firm handlowych? Przedsiębiorca może przyłączyć się do sieci ze znanym logo i centralnymi dostawami na lepszych niż dla pojedynczego sklepu warunkach. W zamian uiszcza stałą albo zależną od obrotów opłatę. Wejście do sieci wiąże się z bardzo różnymi kosztami - od 50 tys. zł w przypadku salonu z artykułami telekomunikacyjnymi do 3 mln zł w przypadku stacji benzynowej. Inwestycje franczyzobiorców w branży handlowej w 2006 r. wyniosły niemal 630 mln zł. Największą część, bo ponad 51 proc., stanowiły nakłady na budowę stacji benzynowych, kolejne to wydatki na sieci sklepów z artykułami spożywczymi i przemysłowymi - 28 proc. Liczącą się część inwestycji pochłonęły sieci z obuwiem i odzieżą - 14,6 proc.
Firmy handlowe dzięki wprowadzeniu systemu franczyzowego mogą się rozwijać znacznie intensywniej i co najważniejsze taniej niż konkurenci stawiający na rozwój przez otwieranie własnych sklepów. Akademia Rozwoju Systemów Sieciowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta