Kurs spadł, bo wyniki zawiodły inwestorów
Nie pomogły wyjaśnienia, że grupa wypadła lepiej od rynku w swoim sektorze i poprawiła o 32 proc. sprzedaż w regionie Azji i Pacyfiku. Inwestorów rozczarował dział multimediów (obroty wzrosły tylko o 6 proc., do 3,6 mld koron, mimo kupienia za 1,4 mld dolarów norweskiej Tandberg Television). Ponadto zastój panował na głównym rynku - w Europie. Zysk netto wzrósł o 12,3 proc., do 6,4 mld koron (698 mln euro), obroty o 8,2 proc., do 47,6 mld koron (5,2 mld euro), a marża operacyjna o 1 pkt, do 19,4 proc. Analitycy liczyli odpowiednio na 9,8 mld koron, 48 mld koron i 20,2 proc. Prezesa Carla-Henrica Svanberga cieszy sprzedaż w regionie Azji i Pacyfiku. Liczy też na multimedia.
afp, reuters, p.r.