Nowa świadomość czy nowa utopia
Wyczuleni na nowinki techniczne, ale odporni na dotychczas stosowane techniki marketingowe. Otwarci na rozwój duchowy, ekologię, dialog z drugim człowiekiem, etykę i zdrowe odżywianie. Wyznają tradycyjny system wartości: najważniejsza jest dla nich rodzina i wychowanie dzieci. Nie znoszą dyskryminacji w żadnej formie. Zwracają uwagę na to, co i gdzie kupują, są fanami medycyny niekonwencjonalnej. To Cultural Creatives, CCs (sisis), czyli kreatywni-kulturalni (w języku polskim nie ma jeszcze odpowiednika tego terminu).
Według socjologów są nową grupą społeczną, której członkami może się określić coraz więcej ludzi. W Stanach Zjednoczonych jest ich już 50 milionów -jedna czwarta dorosłej populacji. Tak sądzą amerykańscy socjolog Paul H. Ray i psycholog Sherry Ruth Anderson, którzy jako pierwsi zdefiniowali pojęcie sisis.
W 2000 r. wydali książkę "The Cultural Creatives? How 50 Million People Are Changing the World" (Kreatywni-kulturalni. Jak 50 milionów ludzi zmienia świat). Zawarli w niej wyniki prowadzonych w ciągu 13 lat badań nad ponad 100 tysiącami Amerykanów, twierdząc, że jesteśmy świadkami powstawania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta