Jak założyć firmę w Słowenii
Liberalne prawo i stabilna sytuacja gospodarcza z jednej strony. Długie i czasochłonne procedury rejestracyjne, z drugiej. To cechy słoweńskiej gospodarki, z których można korzystać, ale i z którymi trzeba się zmierzyć, chcąc prowadzić biznes w tym kraju
Polskich inwestorów na razie jest w Słowenii niewielu. Przeważnie uważają, że tamtejszy rynek jest zbyt mały. Eksperci twierdzą jednak, że warto się nim zainteresować, bo daje szansę także firmom z mniejszym kapitałem.
Polska jest jednym z głównych nabywców słoweńskich towarów. Do tego dochodzą artykuły chemiczne i lekarstwa. W efekcie jesteśmy 10. pod względem wielkości importerem towarów słoweńskich. Natomiast pod względem eksportu do tego kraju zajmujemy dopiero 16. pozycję. Żeby skutecznie wejść na tamtejszy rynek, nasi inwestorzy muszą pomyśleć o dobrej reklamie, szerokiej akcji marketingowej. Ci, którzy już zdecydują się zaangażować pieniądze i czas, powinni pamiętać, że niewiele da się tam wskórać bez znajomości miejscowego języka albo bez tamtejszego wspólnika czy doradcy.
Rejestracja przedsiębiorstwa
Zakładając działalność gospodarczą w Słowenii w formie spółki, trzeba uzbroić się w cierpliwość. Wpis do rejestru trwa bowiem od półtora do czterech miesięcy. Wszystkie wymagane dokumenty muszą być oryginałami lub kopiami potwierdzonymi notarialnie. Trzeba je sporządzić w języku słoweńskim. Te same zasady dotyczą oddziałów firm zagranicznych.
Sporo trzeba też wydać na pomoc prawną, która przy zakładaniu firmy przeciętnie kosztuje od 1 tys. do 1,5 tys. euro. Opłaty notarialne to ok. 180 euro. ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta