Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wygodny minivan na małym podwoziu

23 października 2007 | Moje Auto | Robert Przybylski
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita

Specjaliści ze Stuttgartu stworzyli minivana, konkurenta popularnego Renault Scenic, na podwoziu małego modelu klasy A. Koncern zaoszczędził trochę pieniędzy, klienci z kolei mają przestronne auto

Tuż po wejściu do samochodu zauważyłem sporo miejsca na nogi – z tyłu pasażerowie siedzą wygodnie jak w limuzynie. Taką przestrzeń wygospodarowano dzięki bardzo dużemu rozstawowi osi – mierząc 2780 mm, jest on dłuższy nie tylko od opla zafiry (2705 mm), ale i renault grand scenic (2735 mm). Oba konkurencyjne modele mieszczą siedmiu pasażerów, natomiast w Mercedesie klasy B cała przestrzeń jest dla pięciu osób.

Taki luksus pasażerowie zawdzięczają ukośnie umieszczonemu silnikowi. Takie ustawienie pozwoliło skrócić przód samochodu, nie zmniejszając tak zwanej strefy zgniotu, czyli tej części auta, która pochłania energię zderzenia. Silnik zamontowano częściowo pod stopami kierowcy i w razie zderzenia...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 7845

Spis treści

Pierwsza strona

Ekonomia

AOW Faktoring najlepszy
Aerofłot gotowy wyłożyć miliard euro na kupno Alitalii
Barometr „rzeczpospolitej” - Trzy razy w górę i raz w dół
Biznes uderza w CO2
Brakuje firm z Ukrainy
Bridgestone przed Michelinem?
Cytat dnia
Elmo szuka 50 mln zł
Emirates ze Szczecina
Fed może obniżyć stopy w październiku
GTS chce kupić eTela
Gabinet nadal w cieniu
Herman opóźnia debiut
Indeksy po wyborach
Kalendarium gospodarcze
Komentarz giełdowy
Lepiej w BGŻ
Liczba dnia
Loty pod kontrolą
Metro Int’l pod kreską
Microsoft przegrał wojnę z Brukselą
Minął termin dla pszczelarzy
Na rynku finansowym czuć powiew optymizmu
Najlepsi są fachowi politycy
Nie dla fuzji, tak dla euro
Niepewne losy państwowych menedżerów
Nowe szyby i kurs w górę
Obawy o koniec roku
Obietnice i program to dwie różne sprawy
Orzeł nie dał zarobić
Patria i Lockheed opancerzą marines
Platforma złagodziła spadki
Podatki tylko takie, na jakie pozwala koalicjant
Ponar zapoluje na firmy w Ameryce
Powolna poprawa na rynkach kredytowych
Punkty kasowe uzupełnią sieć Billbird
Rada nadzorcza EADS
Rolnicy konsumują zyski mleczarni
Rośnie zadłużenie zagraniczne
Spółka Nippon Steel-POSCO
System emerytalny wymaga poprawek i dokończenia
TVN: wyższe prognozy
Tanieją zboża, ropa naftowa i miedź
Telekomunikacyjny hurt dla odważnych
WZŁ i CTM już spółkami
Walcownia w Turcji
Warszawski Służewiec walczy o przetrwanie
Wielu oszczędzających wciąż wierzy w dolara
Zelmer najefektywniejszy
Złoty zyskuje po wyborach wobec euro
Światowe indeksy na minusach
„La Tribune”: apel o rozwód
Zamów abonament