Wygodny minivan na małym podwoziu
Specjaliści ze Stuttgartu stworzyli minivana, konkurenta popularnego Renault Scenic, na podwoziu małego modelu klasy A. Koncern zaoszczędził trochę pieniędzy, klienci z kolei mają przestronne auto
Tuż po wejściu do samochodu zauważyłem sporo miejsca na nogi – z tyłu pasażerowie siedzą wygodnie jak w limuzynie. Taką przestrzeń wygospodarowano dzięki bardzo dużemu rozstawowi osi – mierząc 2780 mm, jest on dłuższy nie tylko od opla zafiry (2705 mm), ale i renault grand scenic (2735 mm). Oba konkurencyjne modele mieszczą siedmiu pasażerów, natomiast w Mercedesie klasy B cała przestrzeń jest dla pięciu osób.
Taki luksus pasażerowie zawdzięczają ukośnie umieszczonemu silnikowi. Takie ustawienie pozwoliło skrócić przód samochodu, nie zmniejszając tak zwanej strefy zgniotu, czyli tej części auta, która pochłania energię zderzenia. Silnik zamontowano częściowo pod stopami kierowcy i w razie zderzenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta