Gminy tworzą e-urzędy
Zakładanie firmy, formalności meldunkowe, uzyskanie koncesji – to wszystko będzie można za kilka miesięcy załatwić przez Internet. Gminy coraz śmielej wykorzystują przepisy o informatyzacji
Mimo że dopiero od maja 2008 r. urzędy będą miały obowiązek przyjmowania dokumentów drogą elektroniczną, już obecnie kilkaset z nich poważnie myśli o uruchomieniu e-urzędu z początkiem nowego roku. Część gmin, chcąc zachęcić do kontaktów przez Internet, planuje wprowadzić lokalne, bezpłatne podpisy elektroniczne. Podpis certyfikowany, określony w ustawie o podpisie elektronicznym, kosztuje bowiem ok. 400 zł rocznie.
Rewolucja na Śląsku
Na początku 2008 r. rewolucyjny projekt ma zostać uruchomiony na Śląsku. Dzięki programowi SEKAP do jednej sieci zostaną podłączone 54 urzędy oraz Urząd Marszałkowski WŚ. W efekcie przedsiębiorcy i obywatele, nie wychodząc z domu, będą mogli załatwić kilkanaście różnego rodzaju spraw urzędowych. Chodzi m.in. o meldunek, formalności związane z zakładaniem firmy, a także...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta