Mecenasi sportu i kultury mogą odliczyć wydatki na sponsoring
Firma, która wspiera klub piłkarski albo instytucję kulturalną, może zaliczyć inwestycję do kosztów podatkowych. W ramach rewanżu ma bowiem szansę na promocję i tworzenie dobrego wizerunku
Logo na koszulkach zwycięskiej drużyny albo bilecie na koncert uwielbianego przez tłumy piosenkarza to doskonała reklama. Nazwa firmy dociera do kibiców i melomanów i – co najważniejsze – pozytywnie się kojarzy. Podobnie jest z finansowaniem imprez charytatywnych, konkursów, gali. Sponsor ponosi wydatki, ale w zamian za to jest mocno promowany. Może je więc zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, gdyż są to inwestycje związane z działalnością.
Promowanie nazwy...
Klasyczny sponsoring to finansowanie jakiegoś przedsięwzięcia w zamian za reklamowanie własnej działalności. Wydatki poniesione przez sponsora są kosztem podatkowym. Wprawdzie trudno je przyporządkować do konkretnego przychodu, ale dzięki finansowaniu popularnych imprez promujemy przecież firmę. W jaki sposób? Eksponując jej nazwę, logo, zakres działalności. Dzięki temu możemy mieć wyższe obroty.
Ten związek dostrzegają też urzędy. Potwierdza to przykładowo interpretacja Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie z 23 maja 2007 r. (1472/ROP1/423-122/07/KUKM). Spółka zmodernizowała place zabaw, w zamian za co zamieszczono na nich tablice reklamowo-informacyjne. Można się z nich dowiedzieć, komu dzieci zawdzięczają dobre warunki do zabawy. Jest tam także logo sponsora oraz znaki towarowe sprzedawanych produktów (notabene dla dzieci). Wpływa to na większą znajomość produktu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta