Audi i Porsche rozwijają swoje sieci
Niemieccy producenci samochodów Audi i Porsche zapowiadają rozbudowę swoich sieci sprzedaży, zwłaszcza na rozwijających się rynkach. Ralph Weyler, szef sprzedaży Audi, mówi o 3 tys. salonów firmowych na świecie do 2011 roku. Teraz auta tej marki można kupić w 2,7 tys. salonów. To nie wystarczy, by osiągnąć główny cel firmy, czyli sprzedaż 1,5 mln samochodów rocznie. Właśnie 3 tys. salonów na świecie ma największy rywal Audi, czyli BMW. Z kolei Klaus Berning, szef sprzedaży Porsche w ciągu najbliższych 10 lat chce zwiększyć sieć sprzedaży z istniejących 650 dilerów do ponad 700. Nowe salony będą powstawać głównie w Chinach, Indiach i Rosji. W samych Chinach Porsche chce już w tym roku sprzedać ponad 3,5 tys. aut.