Łowcy okazji szturmują sklepy
Coraz więcej Polaków odkłada zakupy z myślą o czekających ich promocyjnych ofertach. Mimo że do samych świąt w sklepach były tłumy klientów i towar szybko znikał z półek, teraz, kiedy większość sklepów ogłosiła przeceny, Polacy znowu rzucili się do wydawania pieniędzy.
W czwartek przed warszawskim salonem Ikei kolejka klientów zaczynała się już na parkingu. W szwach pękały też centra handlowe. W tym roku szczególnie atrakcyjne oferty przygotowały sieci sklepów z elektroniką i odzieżą.
Okazję do zakupów tańszych nawet o 70 proc. będziemy mieli praktycznie przez cały styczeń. – Opróżniamy magazyny, żeby zrobić miejsce na nowy towar. Nasza akcja „Wielkie wietrzenie magazynów” potrwa do wyczerpania zapasów – mówi Wioletta Batóg, rzeczniczka Media Markt.
– Sztuką jest tak sprzedawać, żeby wyprzedaży nie było, bo to oznacza niższe marże. Przybywa jednak świadomych klientów, a wyprzedaże organizuje cała branża i nie da się ich uniknąć – dodaje Mariusz Szeib, prezes firmy Semax, właściciela marek Deep i Hot Oil oraz outletów Vabbi.Polacy są entuzjastami przecen i czekają na nie. Według badań Ipsos 74 proc. naszych rodaków zauważa, że to okazja do tańszych zakupów. Podobną opinię wyraża nieco mniej Brytyjczyków czy Anglików, ale już tylko 56 proc. Portugalczyków i 49 proc. Hiszpanów. Mimo że z przecen korzystamy ochoczo, wielu klientów nie zdaje sobie sprawy, jakie przysługują im prawa. Jak podaje Urząd Kontroli Konkurencji i Konsumentów, aż 28 proc. klientów jest przekonanych, że z towarem kupionym na wyprzedaży – w razie jego wad – nic nie można zrobić....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta