Sprzedaż Zelmera ma rosnąć dwukrotnie szybciej niż rynek
Za trzy lata przychody Zelmera przekroczą 700 mln zł – zakłada spółka. Do tego czasu polski rynek drobnego sprzętu AGD ma być większy o prawie 30 proc. „Rzeczpospolita” jako pierwsza publikuje główne założenia strategii polskiego producenta małego sprzętu gospodarstwa domowego.
Zelmer zakłada utrzymanie dosyć wysokiej dynamiki rozwoju rynku w najbliższych latach. W tym roku ma ona wynieść 12 proc., w kolejnych utrzymać się nieznacznie poniżej 10 proc.
– Wydaje się to prawdopodobne, chociaż w niektórych kategoriach produktowych wzrost może być dużo większy – uważa Marcin Bołbot, dyrektor sprzedaży i marketingu w Samsung Electronics Polska. Koreański gigant konkuruje z polską spółką w segmencie odkurzaczy i kuchenek mikrofalowych.
Wartość rodzimego rynku drobnego sprzętu przekroczyła w ubiegłym roku 1,2 mld zł. Wśród produktów, których sprzedaż rosła najszybciej, były ekspresy ciśnieniowe (40 proc. wzrostu), kuchenki mikrofalowe (26 proc.) oraz blendery (25 proc.). Najczęściej kupowane są jednak odkurzacze, które stanowią ok. jednej trzeciej rynku.
Zelmer zamierza stopniowo zwiększać przypadający na niego kawałek tortu. Udział spółki w rynku ma się zwiększyć z obecnych 25 do 30 proc. w 2010 roku. Zgodnie z prognozami sprzedaż producenta urządzeń gospodarstwa domowego z Rzeszowa miała w ubiegłym roku wynieść 423 mln zł, a zysk netto 36,5 mln zł. W 2010 r. przy przychodach większych o ponad dwie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta