Polski rynek atrakcyjny dla Skandynawów
Firmy inwestują we wszystkich branżach, jednak od lat najbardziej znane są spółki handlowe. Furorę robi zwłaszcza skandynawska odzież oraz znane od wielu lat z bardzo dopracowanego wzornictwa meble i artykuły wyposażenia wnętrz
Jeśli chodzi o znajomość marki i długość obecności w naszym kraju, sztandar pierwszeństwa dzierży szwedzka Ikea. Pierwszy sklep w Polsce powstał w Poznaniu w 1991 roku – dzisiaj firma ma ich już siedem, a co roku odwiedza je około 14 mln osób. Sieć wypracowała swoją pozycję nie tylko dzięki bardzo szerokiej ofercie, ale również pomysłowym i zapadającym w pamięć reklamom.
Nowe sklepy
Choć jej pozycja na rynku jest bardzo mocna, to firma chce rozbudowywać sieć sklepów i dalej inwestować w Polsce. Obecnie na etapie organizowania spraw formalnych są nowe inwestycje w Łodzi i Bydgoszczy. – Obok dwóch powyższych miast mamy też w planach otwarcie nowych sklepów oraz rozbudowę placówek w Poznaniu i Gdańsku. Zarówno w Łodzi, jak i Poznaniu obok sklepów powstaną też w najbliższych latach parki handlowe – mówi Karolina Horoszczak z polskiego oddziału Ikei.
Firma ma też w Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego Regionalne Centrum Dystrybucji o powierzchni całkowitej 100 tys. mkw., które obsługuje 15 sklepów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta